Passion 4 Web
Image default
Marketing

Waarom een online marketing bureau inzetten?

Wanneer je een sterke online aanwezigheid wilt creëren voor jouw bedrijf, heb je kennis en expertise nodig over online marketing en development. De kans is groot dat deze kennis en expertise intern niet aanwezig is, dus zul je het ergens anders vandaan moeten halen. Hier komt een online marketing bureau van pas. Deze bedrijven zijn volledig gericht op het behalen van online succes en zijn altijd op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen. Meer weten over waarom je een online marketing 

Waarom een online marketing bureau? 

Een online marketing bureau is op de hoogte van alle ontwikkelingen op het gebied van online optimalisatie, zoekmachines, advertenties, social media en alle andere zaken met betrekking tot succes op het internet. Ze weten wie je doelgroep is, welke terminologie deze gebruiken en via welke kanalen je deze dient te bereiken.  

Hoe kan een online marketing bureau jouw bedrijf helpen? 

Een online marketing bureau kan je helpen door jou je online doelen te laten behalen. Grofweg zijn er drie online marketing disciplines: 

  • SEO (search engine optimalisation) 

  • SEA (search engine advertising) 

  • Social Media Marketing 

SEO 

SEO omvat alle werkzaamheden om je website (of webshop) beter te laten scoren in de organische zoekresultaten. De drie pijlers waar SEO om draait zijn techniek, relevantie en autoriteit. Een zoekmachine wil namelijk ook het beste resultaat tonen voor een zoekopdracht, door SEO-optimalisatie toe te passen wordt er gezorgd dat jouw website aansluit op de zoekintentie van iemand uit jouw doelgroep. 

SEA 

SEA heeft betrekking op de advertenties in de zoekmachines. Advertenties worden gedraaid via het platform Google Ads. Hiermee kunnen diverse advertenties worden ingezet van videoadvertenties, zoekadvertenties tot Google Shopping advertenties. 

Social Media Marketing 

Bij Social Media Marketing wordt je profiel op de verschillende social media platformen geoptimaliseerd evenals je communicatie uitingen. Dit heeft vaak branding of naamsbekendheiddoeleinden, maar kan ook zeer goed uitpakken in combinatie met de overige disciplines.