Passion 4 Web
Image default
Geschenken

De 3 belangrijkste kenmerken van de ideale kerstpakketten

Het uitzoeken en bestellen van kerstpakketten is een zware taak. Vooral in Nederland wordt de inhoud en ook de waarde van dit pakket streng bekritiseerd. Doe je dit verkeerd, dan zal je pakket niet motiveren en krijg je de wind van voren. Doe je het goed, dan is een kerstpakket een ideale manier om saamhorigheid te bevorderen, om waardering uit te spreken en om je personeel trots te maken dat ze voor je werken. Het probleem is alleen dat je iets moet vinden dat die gevoelens bij iedereen opwekt. Daarom hebben we hier drie belangrijke kenmerken samengevat waaraan alle kerstpakketten voldoen die exact de juiste reactie teweeg brengen.

 

  1. Het personeel is betrokken bij de kerstpakketten

Het is niet mogelijk om te weten wat je personeel verwacht als je het ze niet vraagt. En als je dat gaat proberen, dan doe je dat waarschijnlijk verkeerd. De beste kerstpakketten worden samengesteld door het personeel te betrekken bij het maken van de beslissing. Daarna kunnen ze ook veel minder snel klagen, want ze hebben hun inspraak gehad. Stel daarom een korte vragenlijst samen en wees niet bang voor kritiek. De volgende vragen geven je vast interessante informatie:

 

  • Wat is volgens jou het perfecte kerstpakket?

  • Wat was er wel goed en minder goed aan het kerstpakket van vorig jaar?

  • Wat verwacht je dit jaar van het kerstpakket?

 

  1. Het kerstpakket heeft een boodschap

Als je een krachtige boodschap kunt uitspreken met je kerstpakket, dan wordt de inhoud al een stuk minder belangrijk. Het is dan zaak dat je kenmerken vindt die iedereen deelt en je daar op richt. Anders loop je de kans dat iemand je boodschap niet begrijpt. Wat heeft iedereen gemeen? Iedereen werkt bij hetzelfde bedrijf en iedereen heeft bijgedragen aan de successen van het afgelopen jaar. Kerstpakketten in je huiskleur zijn al duidelijk van jou afkomstig en dus een stuk persoonlijker. Kies een thema dat refereert naar een belangrijke gebeurtenis en iedereen begrijpt dit. Hebben jullie er hard aan gewerkt om duurzamer en verantwoordelijker te worden? Een kerstpakket met een ecologisch thema vertelt de ontvanger dat je waardeert dat ze daar zo hun best voor hebben gedaan. Dat werkt automatisch motiverend, ongeacht de inhoud van het pakket.

 

  1. Het pakket is specifiek

Veel mensen die kerstpakketten uitzoeken kiezen voor een zo generiek mogelijke optie, zodat iedereen tevreden is. Wie heeft er nu niets aan een fles wijn of een cadeaubon? Maar zoals je boven hebt kunnen lezen werkt zo’n pakket vaak juist demotiverend. Ja, iedereen zal je wijntje drinken, maar waar is de motivatie en de moeite die je hebt gestoken in het uitkiezen van de kerstpakketten? Deze is inderdaad ver te zoeken en dat is niet de bedoeling. Ook al zal de inhoud van een specifiek pakket niet ieders pakkie-an zijn, de boodschap die je uitspreekt is dat wel. Door te laten zien dat je tijd en moeite hebt gestoken in het samenstellen van een origineel kerstpakket, volgt de waardering vanzelf.

 

Gerelateerde artikelen

Geef een relatiegeschenk waarmee klanten jouw herinneren